Lainaus:
quote:
I
Meinaatko siis että imu tuli venttiilien ohi vapaasti? Eikös imuventtiileitä pitäs kuitenkin raottaa? Kenties muotoilla nokkaa vähän uudelleen.. Paras olis varmaan twincami josta vois pakopuolenki laittaa aukeamaan samaan aikaan ku imun. Toisaalta ei se pako siinä varmaan enää ole tarpeen. Kaasarista vois virittää öljysumun... 
II
Asiantuntija en ole mutta epäilen että toi alipaineimasu ahdistaa tai jää "vajaaks", ehkä. Jos pakonostajat nyppis pois ni joka toinen imasu tulis pelkällä alipaineella ja joka toinen vapaammin avoimesta imuaukosta.
Entäs jos käyttömoottoriin laittais mutkan putkeen ja ahtais moottorin sijasta kompuraa.. Sarjassamme villejä ideoita seuraa jatkoa: käyttömoottorin pakoputki suoraan kompuran imuun, eihän se hiekkapuhalluksessa haittaisi vaikka läpi menis pakokaasua.
Vakavasti ajatellen, miten paljon tollanen kompuralohko sitten lämpenee? Tarviiko jäähdytystä vaiko pikemminkin lämmitystä? Käyttömoottoristahan vois vesi/öljykiertoa yhdistää..
**************
Jussi ja Suzuki
|
Tuohon venttiilisysteemiin niin eiköös noi normi mäntäkompurat ole imulla aukeevilla venoilla (läpät)... Luulis että virtausta tulee tarpeeksi kun molempien venojen kautta tulee tavaraa... Toiminta selviää kunhan päästään kokeiluvaiheeseen.
Öljysumua ei tähän kyllä tarvi tehdä kun kerran voideltua moottoria pyöritetään???
Kaipa tuo lämpenee kun pidempään pyöritetään (ilma lämpee kun sitä puristetaan)... Tarkoitus on pitää tuo ihan normi termarisydeemillä että pahvi kestää.
Tuo ahdinhomma on ihan mietinnän arvoinen asia
Ladan 1500 koneessa iskua 80 mm ja poraus 76mm
-------------------------------------------------------
http://photobucket.com/albums/e253/arpati/
http://s82.photobucket.com/albums/j267/Arpati2/DYNA/
http://koti.mbnet.fi/arpati/