Lainaus:
quote:
dieselit kun eivät pidemmän päälle tykkää käydä rikkaalla, etenkään esikammiokoneet, eli ellei ahdonalaista maksimisyöttöä saa kulkemaan muuttuvan ahtopaineen mukana, savuttaa kone matalemmilla ahdoilla tai vaihtoehtoisesti ahdetaan turhaan ilmaa kun polttoainetta ei ole tarpeeksi.
|
Laitoin 2.5 litran ahdettuun esikammiokoneeseen (vakio) juuri tuohon pumpun ahdonalaisen maksimisyötön ohjaukseen (imusarjasta) oman säädön, eli painekellon letku on 3/2-tieventtiilillä joko imusarjasta tai vakiopaineesta (säädetty vähän alle maks. ahtopaine). Vaikuttaa ahtimen heräämiseen positiivisesti ja lisää perstuntumalla alavääntöä sen verran, että kyllä sitä venttiiliä mieluummin siellä vakiopaineen puolella pitäisi. Ainoa haitta tähän asti on ollut se, että lykkää hormista ison naakkaparven pihalle aina, kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua reilummin. Perässä ajava näkee varmasti, milloin kuski tarjoaa välikaasua. Ellei pumpusta pyydetä lähes täyttä syöttöä tai ahtopaine on noussut, ei vakita savutukseen.
Liekö tuosta haittaa konelle?
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on