Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 31.10.2006, 14:33
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Viestit: 311
Perusasetus

Mielenkiinnosta kysäisen asiaan paremmin perehtyneiltä (ainakin Ahosensetä ja Baxxter tuntuvat briteistä jotain tietävän). Olenkos aivan väärässä, eikös Land Roverin Salisbury ja Dana 60:n ole sama aksula?? Vai eroavatko oleellisesti leveydeltään tms.. Noista kuitenkin suht yleisistä Jenkkiakseleista? Taitaa jopa paripyörä Transiteista löytyä takaa.

Joskus Rangeja harrastaneena samat asiat pyörivät mielessä. Tasauspyörästön case tuntui ainakin olevan aika huokoista matskua. Tapit hakkas reijistä soikiot, josta sitten lähti murtumaan lopullisesti. ARB tms. lukko, jossa koko "case" korvautuu uudella ratkaisis tuon heikkouden. Samalla sit vahvemmille vetareille booritus.

Toyotan aksuloita en nyt itsekään alkais alle suunnittelemaan. Kaikkein eniten etenkin 61:n etumurroksia tuolla metsässä joutuu vaihtelemaan (kysykää vaikka myyjiltä). Onhan se toki painavampi laite, mut siltikin. Lisäksi osissa Toyota lisä. No ei siitä sen enempää, joku ottaa nokkiinsa kuitenkin.

Dana 44 olis varmaankin hyvä vaihtoehto. Ei nyt mikään bulletproof, mut käytettyjä puoli ilmaiseksi jokapuolella ja osia kohtuuhintaan hyvin tarjolla. Lukoissa ja välityksissä valinnanvaraa. Tuntuu ainakin Jeeppien alla kestävän ainakin 35" pyöräkokoon asti hyvin.

Mutta vielä siitä Dana 60:stä ja Salisburystä... Olenko ihan eksyksissä.?

Vastaa lainaten