Olen hankkimassa Corvettea. Vanhoissa viesteissä olikin jotain vinkkejä kunnon tarkastamiseen, mutta kaipaisin tarkennusta.
Ruoste:
A-pilarin kerrotaan olevan yksi ruosteindikaattori autossa. Jos sieltä sitä löytää voi alempana olla enemmänkin. Muutamia olen katsellut ja lasin alla kaikissa on ollut jonkin verran ruskeaa pintaa, ei hilseillyt, mutta kuitekin ruostetta. Itse näen, että 30v vanhassa autossa se on normaalia, onko? Jos rintapellissä ei näy isompia lienee hyväksyttävissä? Pohjat kaikissa ovat olleet hyviä. Onko lisävinkkejä ruostevaurioiden tarkastamiseen?
Korin ja sisustan muutokset:
Miten eri osat vaikuttavat arvoon? Lähes kaikissa oli vaihdeltu eri vuosien osia tai korvattu tarvikeosilla koria. Olen seurannut, ettei noista autoista osa ole vaihtanut omistajaa edes parin vuoden myynnillä, vaikka hinta on ollut ilmoituksesta saatavan kuvan perusteella kohdallaan. Lienee siis suuri vaikutus noilla "hybrideillä"?
Suomen tarjonta:
Onko realistista löytää yhdessä keväässä hyvä valmiiksi rakennettu tai alkuperäiskuntoinen C3 Corvette kromipuskureilla kun lasketaan ulos hybridit ja kiertopalkinnot? Missä näiden hintataso liikkuu? Kannattaako siis ehkä jopa maksaa autoveroa tuontipelistä vaikka loppurivillä komeilisikin jotain 25-30te?