Joo mahtava reissu oli taas. Ajelut rajan takana meni hienosti mutta paluumatkalla ongelmat sitten alkoivat. Lauantaina oli jo pikku paniikki päällä kun vedättäessä epätasaisesti alkoi jostain kuulumaan outo klonkse. Olevinaan vika paikannettin jakolaatikkoon. Ongelma ei kuitenkaan tuntunut olevan vaarallinen joten ajot jatkui mutta pikkasen varovaisemmin vain. Seuraavana päivänä vian huomattiinkin johtuvan rangen jakareiden yläpuslista joista ei ollu juurikaan muuta jäljellä kuin mutterit ja prikat. Taka-akseli pääsi vatvomaan muutaman sentin ees takasin ja teki ajamisesta aika mielenkiintosta. No liinalla akseli varmuudeksi kii niin ei vatkaa niin paljoo. Se on taas otettava Ahosensetään kontaktia ja kysytävä paljon ne polybushin puslat maksaa jakarin yläpäähän. Alas vasta vaihdettiin polybushit ja ne vaikuttaisi ainakin tämän reissun kestäneen. Taka rengaskin puhkesi mutta se saatiin paikattua "kamelinpaskalla". Jo menomatkalla ilmennyt woblaus ilmiö oli aika raju ja alkoi noin 60 vauhdissa eikä enään korjaantunut nopeutta nostamallakaan. Suomen puolella tutkittiin tarkemmin ja sitten alkoikin vikaa löytymään. Ohjaustehostin löysällä, ohjausvarsi löysällä (kiristäessä yksi pultti katkesi) ja toisen puolen riippu poikki. No ei saatu riippua vaihdettua ehjään joten etuakselikin laitettiin liinalla kiinni runkoon varmuuden vuoksi. Siitä sitten nilkuttamaan kotiin päin huippunopeuden ollessa pääsääntöisesti 50 km/h. Muutaman kerran otti jostain töyssystä ihan hullut ja oli pakko vetää äkkijarrutukset. Paluumatkan ongelmia lukuunottamatta ja ainoa vaurio oli kuskinpuolen etulokari joka repesi 80% irti flipistä kun kaarevan muotoinen männynkäkkärä ponnahti pystyyn yllättäen.
Itse reissu oli mielestäni erittäin onnistunut. Kuivaa oli pääsääntöisesti mutta kyllä ne pehmeätkin paikat löydettiin. Oli hauskaa hiippailu suota ja välillä umpiryteikkö suota jossa mäyrikset kaatoivat varmaan yhteensä kymmeniä ellei satoja puita reitin edestä nurin. Yksi suo vaan jäi ajamatta yli kun tälläkään kertaa ei uskallus riittänyt. Suo oli sama jota yritettiin toiselta puolelta yli 2004 Ultimate Adventurella. Löydettiin kyllä pätkiä kantavaa reittiä jota voisi joskus kokeilla päivänvalossa. Siltareittikin ajettiin väärin päin ja se oli taas ihan hauska, varsinkin kun välillä ajeli volvojen perässä. Mieleen jäi kanssa sellanen ihmeellinen ainakin 15m levee mutainen tie joka hädin tuskin riitti leveydeltään kun vedettiin kunnon takavetosladia vauhdilla. Oli vissiin jotain turvesuo aluetta tai jotain kun oli portteja edessä.
Kuviakin on jotain ja yritän laittaa niitä esille ehkä vielä tänään. Tässä kuitenkin jo muutama.
Lassen takavetari
Kallistuuuu
Sinkkoset suossa. Warnin releet petti siihen
Hilux jumissa. 2 pylpyrän kautta vetokaan ei auttanut
Suursuolla
Letka
Parsittu lokari
Mahtava kallio taustalla
Iironsika syöttää menemään
Lassen raidetanko
Suo jota ei vieläkään ylitetty. Janne siellä kahlauspuvussa kainaloita myöten välillä.
Siltareitin silta vähän antautunut
Edited by - mikjus on 30/10/2006 15:53:06