Niin sama kyllä kävi minullakin mielessä, eli jos pystyy ajamaan navat auki tai sitten on alipaineella irroittava etuakseli, niin eihän tuo kemppilukko edessä menoa haittaa normikäytössä.
Toisaalta, metsässäkään se etuperän lukko ei ole läheskään aina toivottava ominaisuus, koska se tekee autosta todella kankean. Fakta on se, että kytkettävä lukko tai sitten torsen- tyyppinen limited slippi keulalla on paljon parempi vaihtoehto.
Halpahan tuo kemppilukko tosin on.. jos vain akseli kestää sen ja kääntyvyyden huononeminen ei haittaa, niin kyllä itse ainakin voisin harkita - kunhan etupään saa normiajossa kytkettyä pois käytöstä.
Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
edit: niin siis tässähän on se sama periaatteellinen/ käytännöllinen syy miksi harvat (?) haluaa etuperään 100%:sta automaattilukkoa. Kyllähän niitä käytetään, ja ihan hyvääkin kokemusta niistä on, mutta.. niin no.. mutta.. Pitäisi itse päästä testaamaan miltä se tuntuu normikokoisessa maasturissa, kun etuperän lukoista on kokemusta käytännössä vain armeijan raskaasta kalustosta. Isot pojat amerikasta vain ovat monesti sanoneet että kiinteä etuperä ei ole se paras vaihtoehto, ja ymmärrän kyllä erittäin hyvin että miksi.
Edited by - Timo_L on 28/10/2006 21:49:47
|