Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 31.01.2007, 12:33
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Hydraulisylinterillä tehostettu ohjaus


Olin vielä viikko sitten suunnittelemassa suunnistus-protoihin orbitroli-ohjausta, mutta säännöissähän sanotaankin että ei onnistu (Paulille kiitos huomauttamisesta). Eli ohjaus pitää välittää (myös) mekaanisesti. Plan B on sitten muuttaa tehostettu simpukka niin, että se ohjaa myös hydraulisylinteriä. Hydraulisylinteri toimii samalla ohjausiskarina, ja pumpun voin vaihtaa tarvittaessa isompaan.

Kysymyksiä:
  • Onko tälläisiä tehty Suomessa?
  • Mitä -Matti- sanoo katsastuksessa jos tulen leimalle asiallisesti tehdyn toteutuksen kanssa?
  • Missä autossa olisi nopeampi mekaaninen välitys - nykyinen LJ:n simpukka vaatii vähän liikaa ratin pyörittämistä?
  • Kuinkahan paljon simpukka mahtaisi kestää paineiden nostamista?

Muutamia esimerkkejä maailmalta:
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...Tap/index.html
http://www.4x4wire.com/toyota/projects/roktoy7/
http://www.wildyoats.com/hydraulic_assist_tech.htm

/* Life Begins at 35" */

Vastaa lainaten