Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 23.10.2006, 11:53
Jeep-Antti:n Avatar
Jeep-Antti Jeep-Antti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.06
Sijainti: Anjala, .
Viestit: 311
Perusasetus

Puolustetaan nyt vähän Full-Size Jenkkejä ..Jess!! Eihän se kulutus tietenkään automerkistä kiinni ole, vaan moottorista ..koosta, viritysasteesta ja etenkin kunnosta. Eikä kaikille bensankulutus ole se tärkein asia maasturissa. Oikealla asenteella ja ajotaidolla isoakin autoa voi viedä metsässä hyvinkin pitkälle.
Käsittääkseni vuosimallista riippuen tekniikka vaihtelee paljonkin, kuten Jeepeissäkin.
Kaverin Ramchargerilla joskus Eestin safarilla päästiin 318cid V8:lla ihan kohtuulukemiin, vaikkei kone enää ollut edes parhaassa iskussa. Vanhemmista saattaa löytyä pomminvarma 205 jakis alta ja eikös jousipakatkin ole valmiiksi akselin yläpuolella. Akselit on myös 33" pyörille varmasti pelittävät.
Isolla autolla oppii ajamaan metsässä ja mahtuu varusteiden lisäksi kaveritkin kyytiin. Kunnossa olevalla moottorilla pitäisi suunnilleen samanverran päästä kun mun maastobussilla. Elikkäs n. 100l meni kun ajettiin Warn Trophy 24h maastoajoa ja matkat kisapaikalle ja takaisin yht.n.400km.
Itse pykäsin alustavinssin CJ-Jeeppiin Hojotan mekaanisesta. Valitsin vanhemman mallin ..muistaakseni -81,jossa kardaanilähdöt molempiin suuntiin( voi valita pyörimissuunnan)
ja laittelin rasvanipat vinssin liukulaakereihin. Kidan vaihdoin toimivaan matalampaan tarvikemalliin. Käyttövivustoon on suunnitteilla jonkinlainen vaijeriohjaus kuskinpukilta.

Ei kun Full-Size Jenkillä metsään ja ..FUCK THE FUEL ECONOMY!!

Vastaa lainaten