Viestiketju: Bj 40 projekti
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 22.10.2006, 08:15
_JT_ _JT_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 343
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Yhtäkkiä katottuna ihan mukavan näköinen bj. Peruskötöstelyä. Nyt ei ole tarkoitus vinoilla, mutta sellaista lähtisin kuitenkin tässä vaiheessa sanomaan, että yhtäältä noilla akseleilla ja B-koneella (yms.) et kuitenkaan kunnon maastokulkijaa tuosta pysty tekemään ja toisaalta bulevardirispektiä silmällä pitäen leimalle tuolla korotuksella on aivan turha yrittää. Koska intoa näyttää riittävän, niin jos budjetti vaan antaa periksi, niin mun mielestä kannattais lyödä auto uusiksi paloihin ja lähteä tekemään siitä joko reilusti kunnon maastopeliä tai sitten leimakelpoista sellaista. Jos tuota jaren nurkka-bj kategoriaa lähdetään laventamaan, niin miksei tuollakin nyt takapihalla sudittele..

Kiva että aihe herättää mielipiteitä.
Puhut osittain täyttä asiaa mutta tätä autoa rakennetaan vähitellen opiskelija budjetilla rahatilanteen mukaan, joten heti ei löydy rahaa niihin uusiin akseleihin ja mikä vika noissa akseleissa on muu kuin lukon puute, suht kestävät akselit ainakin muihin merkkeihin verrattuna. Mutta pulttaan vaikka heti kunnon akselit alle jos semmottet joku tuo ilmatteeksi tohon pihaan.

Ja mitä koneeseen tulee niin mikä siinä mättää, okei onhan se tehoton mutta miksi vaihtaa toiminnaltaan lähes pomminvarma kone esim johonkin bensa koneeseen jota saa aina olla laittamassa. Minkä koneen itse laittasit? Jos hj:n konetta ehdotat niin miksi nostaa keulalle lisää painoa. Parempana ajatuksena pidän ton vakio koneen turbotusta.

Mikä muu tekee sen kunnonmaasto kulkineen? Vinssit? Etuvinssi löytyy tuolta tallin lattialta. Takavinssi on käynyt mielessä mutta se on se raha edelleen. Välitykset? Tiedän kyllä että noilla renkailla välitykset on liian nopeet, laittaisin jakolaatikkoon ja periin saman tein hitaammat välitykset mutta rahasta on jälleen pulaa. Ja kauhee määrä pieniä yksityiskohtia jotka tekee maastoauton? Niitä rakennellaan vähitellen.

Ja tosiaan auto tullaan vielä joskus pistään kokonaan paloihin, joka paikka hiekkapuhalletaan ja muutenkin laitetaan viimesen päälle. Mutta nytten se ei rahatilanteen ja talli paikan puolesta onnistunut niin tyydyin tekemään tommosen remontin, ja vähän samalla yrittää estää auton ruostumista jotta tulevaisuudessa se on edes jonkin moisessa kunnossa.

Ja mikäs korotuksessa on että leimaa ei saisi. Suomesta löytyy useita soa berttoja jotka on leimattu niin miksi tätä ei saisi leimalle. Tosin noilla renkailla on turha leimalle mennä, mutta pienet renkaat vaan alle leiman ajaksi. Ja jos korkeus muodostuu ongelmaksi niin tehdään kuten mikjus sanoi, lehtiä vaan pakoista pois.



Edited by - _JT_ on 22/10/2006 09:20:39

Edited by - _JT_ on 22/10/2006 09:31:34
Vastaa lainaten