Nonniin. Pakkasta -22 ja talossa ei lämmityspaikkaa. Tdi-Disco jäi aamulla pihaan. Ei auta paljon 5/40 synteettinen öljykään, kun 70 Ah Varta -akku antaa todeta, että kevvv---äääämmmäälll---llä....
No, pyöräyttihän se pari kierrosta sentään.
Mutta asiaan. Ilmastoitu Discovery on brittiläisen insinööritaidon huipentuma: siinä, missä ilmastomattomaan menee kepoisesti 100 Ah akku paikalleen, tässä kylmäkoneen putket rajaavat pariston pituudeksi sen 270 mm eli käytännössä puhutaan 70-77 Ah akusta.
Akkukaupoille tekisi näin mieleni, ja sopivaa yhdistelmää välillä kapasiteetti-kylmäkäynnistysvirta olen haesekellut.
Mutta miten mahtaisi toimia pakkaskäynnistelyssä "veneakku", eli vapaa-ajanakkuna myytävä Exrider. Kylmäkäynnistysvirran määrä on varsin houkutteleva, eikä ihme, isoa dieseliä kun veneissäkin usein käyntiin laitetaan ja virtaa olisi oltava. Myöskään ulkomitat eivät ole pahat, ja Ah-lukukin kohtalainen.
Siis 86 Ah ja 800 CCA.
Www.koivunen.fi - löytyy tietoa asiasta, suora linkitys ei nyt perkele tahdo onnistaa.
Unohtaako suosiolla vai kysyäkö edes hintaa?
Land Rover Discovery Tdi -97
http://img49.imageshack.us/img49/4641/00rj4.jpg
Edited by - apoutanen on 29/01/2007 11:36:25