Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.10.2006, 18:24
Skyneth Skyneth ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 13.10.06
Perusasetus

Tiedän että tämä on jo kuollut ja kuopattu topicci mutta minun täytyy sano vielä tämä. Joku on ehkä saattanut jo mainita tästä, mutta toista vielä kerran.

Eli on kahdenlaisia wiccoja:

1. On wiccoja jotka kuuluvat joonkin coveniin (noitapiiri). Noitapiiriin voi kuulua mutta ei ole pakko. Yleensä näissä piireissä mennään metsään ja tanssitaan alasti nuotion ääressä (eli olet nähnyt tämän tyylisiä wiccoja). Tietenkään ei ole pakko olla alasti, silloin pukeudutaan viittaan/kaapuun. Mutta alastomuus on tietysti suotavaa, koska jotkut wicat uskovat että alaston keho säteilee paremmin energiaa kuin vaattettu.
Joissakin coveneissa tietysti harrastetaan seksiä yms. mutta niihinkään ei ole pakko osallistua niin kuin ei tarvitse kuulua noitapiireihinkään.

2. On myös olemassa yksittäisiä wiccoja jotka eivät ole koskaan edes puhuneen ylipapittaren/ylipapin kanssa eivätkä siksi myöskään kuulu coveneihin. Nämä yksittäiset wicat (joihin minä kuulun) kunnioittavat luontoa sellaisena kuin se on ja he eivät pakosta edes pidä minkäänlaisia riittejä. Me vain kunnioitamme luontoa ja niinä 8 sapattina jotka meillä on juhlimme niitä niin kuin kuuluu (tietysti niihin saattaa kuulua jonkinlaisia riittejä).

Tässä sinulle linkki jossa tarkemmin kerrotaan wiccalaisuudesta. Ei ehkä näin niinkuin minä kerroin, mutta samat asiat pyörii kuitenkin. http://www.varjojenkirja.com/wiccasmi.html

Hyvää Samhainta (Uusi vuotemme 31.10) sinulle, toivottavasti ymmärrät meitä paremmin.

*
Vastaa lainaten