Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 18.10.2006, 14:33
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Tossa 3,5sen efin sytkän/puolan elektroniikka boxi sisältä kuvattuna.
Tämä on siis sen vanhemman kärjettömän (Lucas DM8) sytytyksen sytkämoduli. En muista milloin tuli, mutta runkonumerossa DA (vm. 87?)eteenpäin sytkä on uudempi DLM8

Ei nyt aivan näinkään kaimaseni..
Oletko tietonen että kaasari sd1:sessä on kärjetön jakaja jo vuodesta 76-87 (Lucas 35 DE8 vuosina 76-85 ja DM8 82-85)ja siinä on aivan eri sytkäboxi kuin efi rankussa/kuvassa oleva.
Kuvassa oleva boxi on 89-suomi (jakaja DM8) rankusta ja on alkuperäinen. DM8 tuli markkinoille rankkuun 86-
Sama boxi tuli sd1:seen vuonna 84 kun ensimmäinen efi kone rakennettiin 192 heppasena versiona, ja rankkuun tais efi tulla 86 ja siinä pitäs olla sama boxi kuin kuvassa.

90luvun alussa tuli sytkäboxi (musta laatikko jakajan kyljessä) kiinni itse jakajaan DLM8 .(samaa dlm8 jakjaa saa alunperin efi sd1:seen vanhan mallin sytkäboxilla) Uusi malli ei todellakaan ole yhtä hyvä kuin kuvassa oleva, koska se on suoraan moottorin lämmön kanssa tekemisissä.
Mulla on varaosajakajana dlm8 ja siinä on tollanen vanhan ajan boxi kiinni. Ja jakaja on otettu ruotsalaisesta rankun koneesta irti. (Ei ole kiinnitys paikkaa mustalle boxille).
Näitä jakajiakin on miljoona vaihtoehtoa, ja kaikki riippuu myös siitä että mihin maahan kone on viety.

Tuo sd;n de8 jakaja ei käynny muistaakseni efi rankkuun koska itse jakaja tais olla hitusen pitempi jommassa kummassa?
Eli rooveri tarjoaa periaatteessa 3 eri kärjetöntä sytkää, sd1:sen 2 mallia (kaasariin ja efiin omat efissä sama kuin efi rankussa) ja 3,5sen efi rankun vanhamalli ja sitten uudempi malli joka tuli ymmärtääkseni kaikkiin 90luvun ylöspäin oleviin v8:seihin.?

Sekavaa mutta näin se vaan on.



Lainaus:
quote:
Mitä lie mikäkin osa tekee? Ymmärtääkseni musta iso osa on kipinän vahvistin? Valkosesta tötteröstä ei tietoa?
Musta on ihan tavallinen GM:n sytkänvahvistin - halapakin vielä jos oikein muistan.

Veikkaisin sitä valkoista jonkinlaiseksi häiriösuotimeksi tai koteloiduksi vastukseksi, sillä sen kautta nimenomaan menee tuo ECUlle menevä kiekkatieto. DLM8 jakalla varustetussa se tieto menee sitten sieltä puolan- navalta.



Kolmas ulostuleva johto onkin sitten puolan +
Lainaus:
quote:
Veikkaan että kaasari mallin/kärjellisen jakajan ohjaus boxi ja puola ei välttämättä ole paras mahdollisuus, mutta en silti vanno että vika olisi siinä?
Tämäkin on mahdollista. Lisäksi yksi mahdollisuus, jota ei vielä ole käsitelty on laturi. Sekin voi antaa sitä häiriöistä virtaa, joka varmasti sekoittaa ECUa.


-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Vastaa lainaten