Pannaan nytten uutena jäsenenä kommenttia.
Efi 3,5 rankun nokka on 256 asteinen, Venttiilin nousu 9,5mm luokkaa.
3,9sin nokka 285 asteinen venannousu 9,5mm luokassa.
Kaasari rankku 9,35 puristuksilla 285 asteinen muistaakseni
ja matalapuristeisessa 280 asteinen? Tai toisinpäin? Venttiilin nousu molemmissa 9,5luokkaa.
4,2sessa nokan asteet muistaakseni 260-270 asteen luokassa, ja venannousu 9,5mm
Venttiilin nousu on kaikissa rooverin nokissa suurinpiirtein sama, ei ole yli 1mm eroa missään, pikemminkin 0,5mm:rin sisään samat.
Helppohan toi on mitata jos nokka on pöydällä.
Asteissa on toki kohtalaisia eroja. Mutta pitäs toimi moitteitta.
Pieni nykiminen voi tulla laihasta seoksesta? Ootko testannut bensanpaineet ajon aikana? Jos menee alle sallitun niin varmana nykii. Toinen vika voi olla öljynen kuumalanka mittarin lanka, Sillon se vääristää seosta ja toimii päin peetä? Tommosiakin vikoja on ollut joskus?
Sitten ootko katsonut että autossa/johtosarjassa on tune resistor paikalla? Jos on väärä vastus niin aiheuttaa 100% käyntihäiriöitä (nimimerkillä kokemusta on)
Sitten jos kerran tuossa kärjellinen jakaja niin voiskos se aiheuttaa eculle hallaa? Kärjellistä jakajaahan ei suositella ruisku käyttöön? Aattelin jos siletä tulis huono singnaali tasakaasuajossa?
|