Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 17.10.2006, 19:12
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Jos itse olisin "tällä päällä" aloittamassa harrastusta, niin mitä todennäköisimmin hankkisin semmoisen vekottimen, jota ei aivan älyttömästi tarvitse alkaa rakentelemaan. Eli harrastuksen makuun pitäis mielestäni lähteä, ainakin taipaleen alkupuolella hieman köykäsemmällä kalustolla. Ehdoton ykköspeli on mielestäni Suzuki SJ/Samurai.

a) Ovat kohtalaisen edullisia, verraten esimerkiksi LJ/RJ/Hilux/HoJo/Range/mikä vaan..
b) Päihittävät jo vakioina kaikki edellämainitut (ainakin maasto-ominaisuuksiensa puolesta)
c) Rakennettuina päihittävät kaikki edellämainitut monessa suhteessa
d) Ovat yksinkertaisia
e) Niitä jaksaa vielä jotenkin ruokkia (ei aivan älytön kulutus, eikä dieselveroa)
f) Näihin löytyy tosi paljon kaikkea kivaa pultattavaa
g) Näitä on rakennettu niin paljon, että rakenteluideoita ja neuvoja luulis piisaavan
h) Toimii vielä jotenkuten (lue: mainiosti) käyttökulkineena

...listaa vois jatkaa loputtomiin, mutta mitäpä sitä suotta itsestäänselvää kehumaan.

Eli hanki jostain Suzuki. Sillä pääsee näppärästi harrastuksen alkuun ja jos jossain vaiheessa alkaa homma tökkimään, niin siitä vekottimesta pääsee melko helposti eroon.

Edellisissä vastauksissa mainittu HJ61 on perkeleen hyvä auto, mutta aloittelijalle en ensimmäiseksi maasturiksi oikein suosittelisi.. On painava kuin tankki ja sen vakuuttavaan maastokuosiin saattaminen vaatii isoja renkaita, alustan muokkausta ja kaikkea muuta. Toikihan silläkin pääsee. Lukot ovat ehdoton maastovaruste, mutta silti se painaa toista tonnia enemmän, kuin esimerkiksi Suzuki.

Kiitos ja Anteeksi

Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten