Säännöt: Harjoitusalue on tarkoitettu seurojen (TapUA, EspUA ja FJDC) jäsenille ja heidän vierailleen - tässä vaiheessa vain maastohenkilö- tai pakettiautoille (mutta kuorma-autoreittejä on suunnitteilla). Harjoittelu tapahtuu kunkin autokunnan omalla vastuulla ja vähintään 2 autoa pitää olla turvallisuuden takia samaan aikaan metsässä, seurat eivät sitoudu hinaamaan rikkoutunutta autoa metsästä. Ajajat ja matkustajat osallistuvat harjoituksiin omalla vastuullaan, autoissa on oltava liikenne- tai muu vakuutus, joka turvaa kolmannelle osapuolelle aiheutuvan vahingon. Vakiommillekin autoille on raivattu uusi sisäänajoreitti ja tehty uutta "tasaisempaa" ajouraa madaltamaan offailun aloittamiskynnystä.
Lisäksi:
-Harjoituksen päivystäjän ohjeita ehdottomasti noudatettava.
-Ohjeiden noudattamatta jättäminen johtaa välittömästi alueelta poistamiseen.
-Maankaatoalueen rinteille ajo sekä viereisellä hiekkakentällä ajelu on ehdottomasti kielletty.
-Ajoreitistön ulkopuolella olevien puiden tarkoituksellinen kaataminen tai muu vahingoittaminen on ehdottomasti kiellettyä. Lain suojaamia pylväskatajia on varottava.
-Alkoholin käyttöä alueella valvotaan tehostetusti. Mikäli häiriöitä havaitaan se johtaa alueelta poistamiseen ja porttikieltoon.
-Alueella ajo muina kuin harjoituspävinä on maastoliikennelain nojalla kiellettyä - rikkomus johtaa rikosilmoitukseen.
-Metsäpalovaroitusaikoina avotulenteko alueella on kielletty ja tupakoitsijoiden on syytä noudattaa erityistä varovaisuutta.
Safari-alueella vaaditaan autossa seuraava varustus:
-ensiapulaukku
-tarkastettu 2 kg sammutin
-hinausköysi (vaijeri tai liina)
-turvavyöt, myös matkustajalla
-vetopiste edessä ja takana
-lapio
-puunsuoja-liina (vinssiautoissa)
Vähän haparointia asiassa ,yö ajelussa 14-15.10 kaikki säännöt käytössä?
Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni!
|