Muissa on ollut eriarvoisia rasteja. Minusta se on parempi, jos vaikeammista rasteista
saa enemmän pisteitä. Kuluuhan niissä aikaakin enemmän. Mutta erot ei saisi olla hirveän
suuria. Olisi vaikka 3-30 pistettä. Jos on pari 100 pisteen upotusrastia, mistä vain
"snorkkeli hirmulla" selviää, on voittajatkin jo tiedossa. Pienempiä rasteja keräämällä
ei pysty pärjäämään. Jos maksimi noista olisi pienempi, voisi sinnikäs kuski pärjätä,
vaikka ei saisi niitä kahta vaativinta voittorastia.
Noissa yleisörasteissa voisi olla joku hieman inhimillisempi sääntö. Rasteista saisi
isomman pistemäärän vaikka ensimmäisen 8 tunnin aikana. Varmaan riittäisi liikennettä.
Ilman järjestysjuttuja, joista pisteet häviää. Luulen, että suuri osa ei lähtenyt edes
yrittämään niitä.
Tälläinen antaisi mahdollisuuksia vähemmän rakennetuille autoille. Varsinkin sellaisilla,
joilla pitäsi kotiinkin päästä.
Olen kuitenkin aloittelija. Viime vuoden Warni oli eka kisa. Jokaisella varmaan on oma
näkemys siitä millainen on se auto ja miehistö, joka ansaitsee voiton.
Itse tulen kisoihin pitämään hauskaa. Ajaminen on ykkönen ja sijoitus kakkonen.
Just do it!
|