muissa luokissa on Liite J:n mukainen turvakehikko pakollinen, jos käytetään saumallista materiaalia tulee pääkaaren seinämävahvuuden olla vähintään 3,2 mm. (AKK:N sääntö)
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
·
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
·
saumallista putkea ("vesijohtoputkea"): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta
ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat
ovat kokonaan sen etupuolella.
Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
·
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
·
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
·
saumallista putkea ("vesijohtoputkea"): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien
tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta.
(Suunnistus cupin sääntö)
Sit se tyhmä kysymys eli oonko tulkinnu oikein että saumallinen putki kelpaa suunnistus kisoissa ja trial kisoissa?
Muistaakseni ainakaan ralli puolella ei saumallistaputkea hyväksytty, mut jokiksess taidettiin hyväksyy.Nehän on kyll nopeuskisoja
Toi saumallinen on vaan hiton paljon halvempaa, eli käyttäis mieluummin sitä kerta se säännöt täyttää
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
FUCK THE FUEL ECONOMY
Edited by - vepele on 19/01/2007 11:08:44