Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 05.10.2006, 03:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tulipa tämä ladder bar- systeemi itselle vastaan ensimmäistä kertaa sillain "oikeasti".. termin kyllä olen kullut noiden vanhempien jenkkikatuvekottimien kohdalla, mutta ei ole oikeastaan ollut hajuakaan mikä koko homman idea on. Tuliphan tämäkin nyt selville.

Tästä taasen tuli miekleen, voisikohan itsellä reilummissa kiihdytyksissä/ reilua vääntöä vaativissa tilanteissa XJ:stä kuuluva "pompottava rutina" johtua juuri akselin kiertymisestä? Epäilystä siitä minulla on ollutjo aiemmin, mutta tämä kyllä vahvistaa sitä. Takakardaani kun on kuitenkin aika rajussa kulmassa jo valmiiksi - 20* maahan nähden on aika lähellä todellista. Kun kyseessä ei ole CV nivelellä oleva kardaani, niin ristikot huutaa leipää aina silloin tällöin - ja tuo tuo rutina/ pauke on juuri sen kuuloista mitä vastaan haraava ristikko päästää..


Toisaalta, CV- tyypistä kardaania ja oikeaa pinionikulmaa käyttäessä, kuinka tähdellinen tuo ladder bar sitten loppujen lopuksi on? Kun tuossa lueskelin tätä ja toista linkitettyä threadia läpi, niin tuntuisi että ei aivan ongelmaton ole tämäkään systeemi. CV- tyyppinen kardaani kun kuitenkin antaa pinionikulman vaihtelun vähän paremmin anteeksi verrattuna tavalliseen. Cherokeessa (ja Wranglerissa) kun on tunnetusti lyhyet kardaanit, niin korotetuissa versioissa takana olisi varsin fiksua käyttää CV kardaania joka tapauksessa.. edessähän se on jo vakiona ainakin XJ:ssä.

Mielipiteitä tästä?

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten