Lainaus:
quote:
Näin on, se paisuntasäiliön korkeampi sisäinen ilmanpaine (veden lämmetessä) nimenomaan pitää kyllä jäähdyttimen täynnä kokoajan.
Note! This message was posted anonymously!
|
Ei kai se paisuntasäiliön ilmanpaine sitä järjestelmää täytenä pidä? Monestiko on nähty paineenkestävä korkki paisuntasäiliössä? Eli kun syylärin paine kasvaa, ylimääräinen vesi menee paisuntasäiliöön. Kun syylärin paine pienenee, se imee muodostuvan alipaineen avulla nestettä takaisinpäin, eikä paisuntasäiliöön muodostuvan paineen avulla. Sanotaan nyt tämä, vaikka mitään en ymmärräkkään aiheesta. Laitetaan nyt vielä linkki todisteeksi.
http://auto.howstuffworks.com/cooling-system7.htm
Lisäksi mikä pakottaa paisuntasäiliön olemaan ylempänä kuin syyläri? Esimerkiksi bobcateissa, paisuntasäiliö on huomattavasti alempana kuin itse syyläri.
http://www.jwequipment.com/images/bobcat_engine.jpg kuvassa paisuntasäiliö on oikeassa reunassa keskellä konehuonetta. Syyläri on bobcatissa ylhäällä olevan ritelikön alla kyljellään.