Paineilmavehkeitä virittelin tänään. Pitänyt tehdä tämä jo aikaa sitten, mutta on ollut aina jotakin muuta. Autoon tarkoitettu kopressorikin meinasi joutua asennetuksi traktoriin, mutta löytyi siihen toinen ratkaisu.
Kun konetila on tupaten täynnä kaikenlaista tarpeellista, eikä lyhythyttisessä pikkarissa oikein ole kabiinin puolella paikkaa säiliölle, enkä halua lavaltakaan sitä tilaa varata, niin katseet meni lavan alle. Siellä on suhteellisen suojaisa paikka heti kabiinin takana, missä pohja nousee aimo askeleen ylöspäin. Lavan pohjassa on vahvikelevyjä, joiden väliin saa tehtyä asennustelineen.
Lavan etureunassa oli sopivasti kaksi ruuvia liittämässä lavan etuseinää ja pohjalevyä yhteen. Niille on hitsattu mutterit lavan pohjalevyyn, joten niihin telineen etureunan saa kiinni, kun ruuvaa "väärältä" puolelta. Mutterit toiselle puolelle pitämään sitten lavan etureunaa mukana. Yhden reiän jouduin poraamaan toiseen vahvikelevyyn ja siten teline tulee kolmella M8 ruuvilla kiinni sinne vahvikkeiden väliin. Pytyn jalassa oli valmiiksi hitsattuna kaksi M12 mutteria.
Pytty on kuorma-autoon tarkoitettu 5 litran tarvikepönttö, käyttöpaine 20 bar ja millisellä kierteellä olevat putkiyhteet päissä, pohjassa ja sivulla.
Koska korkeuseroa kabiinin lattian ja lavan pohjan välillä on riittävästi, jää pytty aika hyvin suojaan. Pientä lisäsuojaa antaa myös pytyn alapuolelta sivulle kurvaava pakohormi.
Kun kuvat on niin kivoja, niin tämä vielä, näkymä hanuriosastolta:
Viair 450H kompressori tulee aluksi kabiiniin penkin taakse, mutta heti kun saa akut korvattua yhdellä isolla lavalle tulevalla, niin konehuoneen puolelta vapautuu sille pysyvämpää tilaa.
Täytyy jatkaa kun taas jotakin ehtii tekemään.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on