Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 18.09.2006, 16:53
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Lainaus:
quote:Niin ja eikös se 12V laturit molemmille akuille ole aika tuhoon tuomittu yritys, jos toisen akun miinusnapa onkin kytketty toisen plussaan "lepotilassa"...?
Eipä sillä oo merkitystä, ne laturit toimii samalla lailla kuin akutkin, kytketäämpä sarjaan tai rinnan.... elektronit kiertää esim. akusta a laturin 1 kautta akkuun a, ja akusta b laturin 2 kautta akkuun b.... oikeestaan tää on vähän vaikee selittää sanoin, pitäis piirtää ja selittää samalla....

Edit: rupesin vähän piirtelee ja pähkäilee.... tod. näk. lepotilassa molemmat akut "irti", kun tartaan niin rele kytkee akut sarjaan, kun lopettaa tartuun, ja laturi ilmoittaa et käy, niin toinen rele kytkee rinnan.. syy: vikatilantteessa rele mennee virrattomaan tilaan ja kytkee akut taas sarjaan, jolloin olis mahdollista että kaikki 12v laitteet käryäis, toisaalta kuullostais aika oudolle että toinen akku olis vain käynnistystä varten, tietty tääkin täysin mahdollista, mutta silloin pitäis laturin olla 24v tai tupla käämitty 12v?? Ja jos 24v laturi ja otetaan käyttövirrat toisesta akusta sarjaan kytkennässä niin toinen akku kuihtuu ja toinen turpoaa.......

******************************************
- Power is nothing without traction -
- Pajero 4x4 2.5TDIC + BFG AT 31x10,5-15 -

Edited by - mki on 18/09/2006 18:21:10
Vastaa lainaten