Viestiketju: Jeepin akselihommia
Näytä yksittäinen viesti
  #23  
Vanha 07.09.2006, 17:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Huhu on tosiaan väärä, XJ:ssä oli USA:n markkinoille saatavilla optiona Tow Packagen yhteydessä saatavilla D44:ää vuosina '87-'89 (vai oliko vuoteen 90?). Niissäkään ei ollut aivan kaikissa d44:ää, mutta likimain kuitenkin.

Grand Cherokeen d44:t taasen ovat alumiinikuorisia, joten siitä on aivan turha paremman keston toivossa alkaa rakentamaan akselia. Kesto on jokseenkin samaa luokkaa kuin d35:ssä, jollei osin jopa huonompi. Näin ovat suuressa maailmassa kertoneet.

Corporate 8.25 akselia on ollut itse asiassa saatavilla jo vuodesta '91, ja vuoteen '96 asti niiden vetarit olivat 27 uraiset ja halkaisijaltaan 1,17". Siitä eteenpäin 29 uraiset ja halkaisija 1,21". Akseliputket 3" koko ajan. ABS:sittomissa versioissa käytetty tuota akselia siis vuodesta 91 lähtien, ja d35:ttä taasen käytettiin absillisissa loppuun asti. Eli kannattaa ehdottomasti etsiä itselle absiton Cherokee jos haluaa paremman akselin taakse. Näissäkin tosin voi olla eroa jenkki ja export- mallien välillä, mutta niistä en ole kovin tarkasti tietoinen.

Vastaavat luvut akseleille/ vetareille D35:ssä (sekä c-clip että c-clipitön) 27 uraa/ 1,18" / 2,62". Vastaavasti D44:ssä 30 uraa/ 1,31"/ 2,75". Pinionin akselin paksuuksista en muista/ löydä ihan äkkiseltään tietoja.

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten