Tänä kesänä tuli mieleen, että tarvis oikein testata noi bensiinit... ainakin markkinoiden kallein ja halvin. Mennä ensin tankille ja ottaa mittarin mukaan 10 litraa kanisteriin ja sitten tarkistaa, että tuliko sitä ainetta tosiaan 10 litraa. Sitten päästäis prätkän tankin tyhjäks ja tankkais tuon 10 litraa tankkiin ja heittäis 150-180 km:n lenkin. Tyhjäis tankin ja katsois paljonko ainetta jäi jäljelle... Ja sama kuvio toisen firman bensoilla. Sais hieman vertailupohjaa...
Itse asiassa tää juttu tuli mieleen juhannuksena rautaperseajossa. Tankkasin Intruderin ajon aikana (36 tuntia) 22 kertaa välillä kalliilla bensalla ja välillä halvalla. Tehon ja kulutuksen eroja ei tullut niinkään seurattua/huomattua mutta V2-moottorin tärinät oli joillakin bensoilla järkyttävät - siis V2 kävi kaikkein tasaisemmin V-powerilla
Autoilla tuota eroa en niinkään ole seurannut/huomannut mutta autojen kanssa liikutaankin eri paino/tehosuhteessa kuin prätkillä. Silti olen päätynyt käyttämään tuota V-poweria V-koneissa

En niinkään tuon oktaaniluvun takia vaan enemmänkin niiden lisäaineiden ja bensan tasalaatuisuuden takia.
Edited by - Ippe911 on 06/09/2006 13:56:29