Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 05.09.2006, 21:32
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

10-uraiset vetarit kestävät Torsen-tyyppisten lukkojen kanssa hyvin (Truetrac, Quaife). Rengastus tietty vaikuttaa tässäkin, ja vielä enemmän ajotyyli.

Jos haluaa 100% lukot, niin vetareita on käytännössä pakko päivittää. Etuakselin murrokset ovat hankalat: jos laittaa vahvimmat (110 kiinteillä ulkotikuilla), niin silloin ei enää tiedä mikä paikka on sokkana. Jos pitää vanhat vakiomurrokset ja 10-uraiset ulkotumpit, niin sokka on selvillä. Toisaalta jo lukko taka-akselilla auttaa etenemistä paljon ja takatikut on helpompi päivittää.

Lainaus:
quote: 130defen alta salisburyt?
Aika vaikea löytää. Englannissa joku paikka on myynyt armeijan ylijäämätavaroissa olleita Salisbury-akseleita kohtuuhintaan. Vahvathan noin on, mutta murikat ovat myös ISOT, mikä taas lisää tarvetta suurentaa rengaskokoa.

Lainaus:
quote:Toisaalta nivaan verrattuna...
Jos Nivasta siirtyy Rangeen, niin pakkoko sinne on laittaa heti 35" kumit? Sopivilla 32-34" kumeilla (ei turhan leveillä) pärjää kyllä pitkään.


Tikkujen kestävyyden lisäksi isoilla renkailla alkaa tulla ongelmia myös välitysten kanssa, vaikka maastoykkösen kokonaisvälityssuhde melko suuri onkin. Sen suurentaminen on sitten taas oma projektinsa, joka lisää myös vetareiden rasitusta.


T, Antti


Vastaa lainaten