Lainaus:
quote:
Kukaan siviili ei TARVITSE pistoolia mihinkään.
Jos esim. hirvenmetsästäjä tarttee erikseen lopetusaseen, ehkä seuraavan kerran on parempi sitten siirtyä ajoporukkaan. Kaikesta väännöstä
huolimatta käsiase on tehty vain ihmisten ampumista varten ja se perusasia ei muuksi muutu.
Ja muuten tosta nakkarilla ampumisesta sen verran,
että ainoa tapaus tässä "kylässä" on vapaalla olleen
poliisin käsialaa...
Note! This message was posted anonymously!
|
Jaa että tällasta..
Noh, mielipide se kai oli tuokin.. Hieman provo, mutta mielipide silti.
Mietitäänpä sitten, mistä kiikaritähtäimen asentamisen tarve kiväärin päälle polveutuu? Ettei vain ensimmäinen kiikaritähtäin asennettu juurikin siksi, että kiväärin kuula saataisiin uppoamaan toiseen ihmiseen mahdollisimman tarkasti. Pitäisikö siis ajatella, että kiikarikiväärillä pitäisi ampua vain ihmistä, eikä laisinkaan riistaa? Pointtini on tähän vuorokauden aikaan, noin 850 kilometriä ajettuani ehkä hieman hutera, mutta toiminee silti aasinsiltana ajatukseesi pistoolin AINOASTA (?) käyttötarkoituksesta. Olen itse omistanut pistoolin jonkin aikaa, enkä ole Inkkarin tavoin itsekään sillä ihmistä ampunut. En ole edes tuntenut tarvetta moiseen.. Olenko siis samalla tavalla outo, kuin Inkkarikin? Mielestäni pistooli on mitä mainioin ampumaharrastusväline. Kiikarikiväärillä oppii jokainen ampumaan, mutta pistoolilla ampuminen on jo senverran taitoa vaativa laji, johon joka pojasta ei kertakaikkiaan ole. Toki yksin harjoitellessa osumia varmasti saa aikaiseksi, mutta stressiä ei tarvi kovinkaan paljoa lisätä, niin alkaa ampujat erotumaan ampujista. Tuo piirre tekee pistooliammunnasta niinkin mielenkiintoista, että itsekin olen siihen tykästynyt.
Eli, vaikka aseen alkuperäinen käyttötarkoitus onkin todennäköisesti ollut päällekarkaavan vihulaisen päiviltä päästäminen, on se kuitenkin pahvinpuhkonnassa yksi haastavimpia ja mielenkiintoisimpia vekottimia.
Kiitos ja Pehkuihin.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com