Viestiketju: Monster truck
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.08.2006, 08:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Perusasetus

Tutulla oli joskus 440 isolohko-valiantti, sellainen 500hv katu/kiihdytysauto. Kone oli kokonaan valurautaa, eli erittäin painava paketti muuten suht kevyen auton nokalle. Hän koitti parantaa tilannetta laittamalla syylärin takakonttiin. Käytti paljon aikaa rakentamalla hyvän ilmanvirtauksen jäähdyttimelle. Alkuperäisen vesipumpun kaveriksi tuli tehokas sähköpumppu. Tulos, kuumana kävivät kaikki osat keulasta perään. Koitti miettiä mikä vikana, kaikki piti olla kunnossa. Otti sitten kokeeksi sähköpumpun pois, ja toimi kuin kello. Eli lisäpumpulla neste kierti liian nopeasti järjestelmässä, eikä ehtinyt jäähtyä siellä syylärissä.

Nauti sinä veijo-esso nopeista virtauksista, kaikkien ei tarvitse niihin uskoa.

Itse olen sitä mieltä, että 50/50 nesteet jäähdyttävät huonommin kuin esim 20/80 neste/vesi-seos. Kesäautossa pidän niin laihoja seoksia kuin vain uskallan, ettei talvella kylmässä tallissa jäädy. Olisiko offibrossin tapauksessa jäänyt ilmaa kiertoon ensimmäisellä kerralla? Olen muutamaan termostaattiin porannut millin reijän että pääsee ilma pois. Joissakin koneissa ilmaaminen on aika vaikeaa. Omassa talviautossa täytyy kehittää alipaine järjestelmään kun sitä täyttää, muuten ei saa ilmoja pois. Eli märkä-kuiva imurilla imua paisuntasäiliöön.

Halutaan ostaa 4x4 mönkijä
Vastaa lainaten