Tarkoitus on asentaa vuosimallin -83 suikan litraseen moottoriin remmiahdin. Asian tiimoilta tuli vastaan pari kysymystä, josko jollakulla olisi niistä tietoa:
- Kestääkö suikan vakiokaasari maltilliset 0,3-0,4 bar ahtoja ? Eli toimiiko kaasutin paineistettuna ? Mikäli ei toimi niin on hankittava kaasutin, joka on suunniteltu ahdettuun moottoriin. Onko tästä vaihtoehdosta heittää vinkkejä ?
- Suikan moottorin lämpöongelmista on palstalla kirjoiteltu paljon. Itse en ole maastossa enkä maantiellä saanut lämpöjä nousemaan mitenkään poikkeuksellisen korkeiksi. Toisaalta ulkolämpötilat ovat olleet viileitä. Mutta aiheuttaakohan maltillinen ahtaminen jotain erityisiä ongelmia lämpenemisen suhteen ? Riittääkö isomman jäähdyttimen ja esim. sähköisen puhaltimen asennus poistamaan ongelman ?
Liikkuva jääkaappi rules....