Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 24.08.2006, 09:39
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

Ompas päässyt tuota aikaa taas vierähtämään edellisestä päivityksestä mutta laitellaas välillä taas lisää kuvia teidän ihmeteltäväksi.

Eli eli kattorajan lista on tullut jo jynssättyä...

Aloiteltiin hieman kevyemmin, ja liimattiin konepeltiin jäykisteet takaisin kiinni kun kaikki liimat oli revenneet irti. Mikä on ilmeisesti ihan normaalia.



Tulipa sitten raavittua lattiasta hieman ylimääräisiä kori liimoja pois kun tuppasivat olemaan hionnan tiellä, eli koko lattia jynssättiin rälläkän kanssa puhtaaksi.



Jonka jälkeen päästiin vetämään maali kauttaaltaan koko pohjaan, ja tuli sitten maalattua tuo kontin pohjakin toiseen kertaan.



Ja toinen kuva sivulta...



Otettiin sitten kaikki ikkunat irti kun nekin rupes olemaan tiellä ( hionta ja maalaus ), ei nyt mikään järin paha homma. Pois lukien se että tuulilasin irroituksesn yhteydessä jos toiselta puolelta kuuluu "sori" ei voi olla hyvä asia! no paskakshan se sit meni. Uus maksaa viimeisimmän tiedon mukaan 95€ no... johan se oli kiven iskua täynnä.



Seuraavan yllätyksen toi kuskin ovi, oli pikkuisen päässyt hapettumaan.





Eikai siinä sitten auttanut mikään muu kuin leipoa 1.5mm pellistä sinne uus pohja.





Takakulmakin vaati hieman uutta peltiä.



Pihdeillä mä muotoilin sen...



Ruvettiin hiomaan vanhaa maalia maalausta varten jolloin V-käyrä meinas nousta suht korkealle, 80 laikka epäkeskossa ei tehnyt maalille mitään muuta kuin kiillotti matta vihreän kiiltäväksi ruskeaksi !! ja apparin ovesta näkee että jos kulmalla painatti ihan simona niin saisen maalin sitten ihan jopa puhkikin.



Ja taas uusi päivä ja uudet kujeet. eli kaupungin kautta hakemaan rajumpia vehkeitä maalin irroitukseen...
Rälläkkään RAAKA teräslanka laikka. Kyllä rupes nimittäin maali irtoamaan!



Tässä vaiheessa siis täsmennyksen vuoksi se miksi maali piti saada hiottua viimeisen päälle, oli se että orkkis väriä ei oltu hiottu ollenkaan ennen intin maalin vetoa, pinta oli kuin appelsiini ja etenkin keulasta / konepelistä oli maali halkeillut kauttaaltaan.

takakulma kun oli hiottu sinkkipinnalle ( siis kyllä! koko auton kaikki pellit ovat kauttaaltaan sinkitty ) niin Jani rupes vetelemään kittiä vähän sinne ja vähän tuonne.



Kuskin ovi, taka ovi ja molemmat etulokarit sinkille hiottuna.



Oikea kylki hiottuna.



Vasen kylki.



Ja hanuri.



Konepelti hiottuna sinkille myös, kun kevyesti laski menemään niin maali lähti ja sinkki jäi suht nätisti vielä alle.



Ja konepelti hiottuna epäkeskolla valmiiksi.



Lisää kuvia laitan kunhan saan kaverin kameralta loput kuvat. tai tulee tehtyä jotain muuta uutta merkittävää...

>VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!<
Vastaa lainaten