Onhan jo Wartburgissa, tuossa maastoautoilun kuninkaassakin jo pitkittäinen kone. V6:n puolikas. Samoin sen lähisukulaisessa 92/93/95/96:ssa Saapeissa, kuten 99:ssä ja 900:ssakin. (Uudemmat on sitten jo niin relluja, että koneetkin miten sattuu.) Ja relluista puheenollen, muistaakseni 25:ssakin oli V6:n pitkittäin, vaikka etuvetoinen sekin. Myös Audit ovat pitkittäisiä harrastaneet etuvetoisissaan.
Ja taas takatuuppareissa uudemmissa ainakin MG-MGF:ssä on poikittainen kone takana, akselin etupuolelle. Nam! Samoin on testikikotin Raceaboutissa, mutta siinähän oli uuden Saapin tekniikka taka-akselille ympättynä.
Ainahan yhdelle käyttöautolle lisää on tarvetta! Tässä ainakin pitäis olla hinta-laatu-suhde kohdallaan. (Parempi se on, kuin Saapin korvanneessa henkilökuljettimessa!) Muttakun tarttetaan varmariauto piskilöitten kuljetukseen...
--
Mitä eroa on Jeepillä? - Sitä mutasempi, mitä pörisee!
|