Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Onkohan tuossa syytä kasvattaa kaapelien paksuutta koska niiden mitta moninkertaistuu vakioon nähden? Paljonkohan noissa piuhoissa kulkee virtaa maximikuormalla? Paljonko 24v vinssin virrankulutus on verrattuna 12v? Tuleeko vinssauksesta yleensä mitään kahdella vakioakulla ja HJ:n laturilla joka tuskin on isompi kuin 35A?
|
-Kyllä kannattaa vaihtaa järeämpiin. Ota FAG:sta arvoja ja laske paljonko raaskit tehossa menettää piuhoihin. Muistaa vaan taas sen tehon kaavan neliön jos häviöt ohmeina tai voltteina tuntuu mitättömiltä.
-Virtaa menee arviolta 200-250A. Tarkemmin vinssin papruista.
-24V vie puolet vähemmän virtaa samalla teholla kuin 12V.
-Kyllä siitä mitään tulee. 35A/24V laturi vastaa kuitenkin teholtaan 70A/12V. Mulla on 55A/12V ja 1 kpl 100Ah akku. Aika pitkään silläkin vetelee. Tietysti jos tykkää enemmän vinssauksesta kuin ajamisesta niin sitten asia on eri.
Edit. Releboksin siirtämisen vaikutuksia kannattaa kompensoida siirtämällä boksia lähemmäs akkuja. Niin sais boksia edeltävän piuhan mahdollisimman lyhyeksi.
--Teknik, sano ryssä kun saranan näki.--
Kuvia matkan varrelta
Edited by - -MAKE- on 23/08/2006 10:39:37
|
Jees releboxi tulee niin että kaapeli akulta tulee olemaan max 0,5m. Olisko kellään abt/tml/gew/kew tai mikätoi nyt onkaan manuaalia sähkösessä muodossa kun tossa ei tullu sellasta mukana. Toi puolet pois 12v virroista on totta mutta noissa taitaa olla vähän eri tehoset moottorit (tosin ero saattaa olla aika pieni). Toi vinssihän on vaan katumusvinssi ja toivottavasti sitä ei paljoa tarvitse käyttää.