Lainaus:
quote:
ja 8.2.2.7 "Mikäli suojakehikon rakenteessa käytetään irrotettavia liitoksia tulee niiden olla FIA:n hyväksymää tyyppiä. (kuvat 253-27-36). Niitä ei saa hitsata. Muttereiden ja pulttien on oltava riittävän suuria minimihalkaisijaltaan ja parasta mahdollista laatua (min. lujuus 8.8 ISO normi, cromimolybdeenirakenteissa 10.9 ISO).
Pää-, etu- ja sivukaarissa ei saa käyttää irroitettavia liitoksia, jotka ne toimivat saranatyyppisesti. Niiden tehtävänä on liittää osia kaariin tai kuvan 253-4 mukaisen sivukaarien liittäminen pääkaareen. Tässä tapauksessa ei kuvien 253-27, 253-30, 253-33 ja 253-36-37 mukaisia liitoksia saa käyttää."
Kova jätkä vinssaamaan!
|
Itse kaarien teko alkaa selkiintymään mutta muutamat sanamuodot ihmetyttää.
- 253-27-36). "Niitä ei saa hitsata". Ei kait niitä pidäkkään jos haluaa irroittaa mutta kaippa jotain osia on pakko hitsatakin liittyen edellä oleviin kuviin (ilmeisesti en oikein näe noista kuvista rakennetta). Kumpi olisi kätevämpi tehdä 27 tai 36, vai onko ne eri kohtiin käytettäviä. Onko ko. liitosten osat vaikea tehdä ja/tai onko niitä jostain hankittavissa valmiina. Onko kenelläkään tehtynä sääntöjen mukaiset irroitettavat liitokset? Vai onko offiporukka yleensä vain hitsaillut eri kaaret yhteen?
Loppujen lopuksi kait se tästä aukea kunhan pääsee univeloista eroon, ei vaan osaa mennä nukkumaan kun on yövuororytmi päällä.
Ps. Laittakaa vaan valokuvia, kyllä se "luonnossa" näkeminen selkeyttää jonkin verran.
Ja kiitti kenzulle ja Paulille yo. matskuista.
HJ61 -89
HDJ80 -94
SLCK #68