Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.08.2006, 20:09
Kentsu Kentsu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.02.03
Sijainti: Pornainen, Finland.
Viestit: 713
Perusasetus

lue kohdat 8.2.2.1 "Kaarien täytyy muodostua yhdestä putkesta ilman liitoksia. Rakenteen on oltava virheetön ilman epätasaisuuksia ja halkeamia. Pääkaaren pystysuoran osan tulee olla mahdollisimman suora seurattava auton sisätilan muotoa mahdollisimman hyvin. Etukaaren alaosan ja sivukaarien etuosan on oltava suora tai, jos se ei ole mahdollista, seurattava tuulilasipilareita, ja sen pystysuorassa alaosassa saa olla ainoastaan yksi taivutus. Jos pääkaari muodostaa sivukaarien takaosan (kuva 253-4), tulee liitoksen sijaita kattotasolla. Turvakehikon kattotasolla ei saa olla enemmän kuin neljä irroitettavaa liitosta."

ja 8.2.2.7 "Mikäli suojakehikon rakenteessa käytetään irrotettavia liitoksia tulee niiden olla FIA:n hyväksymää tyyppiä. (kuvat 253-27-36). Niitä ei saa hitsata. Muttereiden ja pulttien on oltava riittävän suuria minimihalkaisijaltaan ja parasta mahdollista laatua (min. lujuus 8.8 ISO normi, cromimolybdeenirakenteissa 10.9 ISO).

Pää-, etu- ja sivukaarissa ei saa käyttää irroitettavia liitoksia, jotka ne toimivat saranatyyppisesti. Niiden tehtävänä on liittää osia kaariin tai kuvan 253-4 mukaisen sivukaarien liittäminen pääkaareen. Tässä tapauksessa ei kuvien 253-27, 253-30, 253-33 ja 253-36-37 mukaisia liitoksia saa käyttää."




Kova jätkä vinssaamaan!
Vastaa lainaten