Vielä sellanen tuli mieleen tuosta murroksen suojakumin vaihdosta, että mun mielestä on ihan turhaa liimailla sitä akselissa olevan laipan väliin tulevaa liparetta mitenkään. Asentuu erittäin hyvin irtonaisenakin, jos ja kun muistaa pitää pyörän navan suurinpiirtein suorassa kun on kiristelemässä laipan pultteja.
Varsinkin uusi kumi on vaivaton, (ties kuinka) vanhojen kanssa tais olla jonkinverran tähtäämistä että meni suurinpiirtein keskelle, mutta nyt kun olen navan irroittanut kummaltakin puolelta varmaan ainakin puolikymmentä kertaa, niin ainoastaan yhdellä kertaa lipare on pullahtanut laipan välistä pois (ja tietty öljyä pihanurmikolle pari litraa), sekin oli ihan ekalla kertaa toiselta puolen, olen varmaan väännellyt pyörän napaa laippapultteja paikoilleen laitellessa sen verran ettei lipare ole alunperinkään ollut siellä missä pitäisi.
Liimailusta on mun mielestä se haitta, että jos olkatappihaarukan haluaa joskus irroittaa niin sitten liimauksen pitäis lähteä ehyenä irti, tai menee murroksen suojakumi turhaan vaihtoon.
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|