Näytä yksittäinen viesti
Vanha 22.08.2006, 05:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

> porttaalien purku ja kumien uusinta

Mun mielipide: jos akselit ei vuoda öljyä, niin itse tarkistelisin vain kaksi kohtaa (laiska kun olen):

- murroksen suojakumien kunto, eli vanne pois ja sitten kääntelee napaa ääriasennosta toiseen, jos kumin haitariosan pohjissa on (liikaa) pykimää niin sitten vaihtoon

- pyörän laakerien välykset, eli jarrurumpu pois ja sitten heiluttelemaan, jos on tuntuva välys niin porttaalin alaosa auki ja laakerin välyksen säätö

Ekaan perusteluna se että jos kumiin tulee reikä ajossa niin roiskii öljyä renkaaseen, ja pahinta että reiästä menee vesi (ja sen mukana inhottavampia ainesosia esim. hiekkaa) vakionopeusniveleen (ja porttaaliin?) joka sitten kuluu (huomattavasti) nopeammin.

Tokaan se että vaikuttaa tietty ajettavuuteenkin, mutta ennen kaikkea se että ilmeisesti porttaalirattaat alkaa kulumaan nopeammin jos pyöränlaakereissa on (reilu) välys. Ja pyöränlaakerien sisä- ja ulkostefat taatusti pitävät paremmin (vaseliinin sisällä ja veden/moskan ulkona) kun laakeri on säädetty oikein.

Mutta jos akselit jaksaa räjäyttää atomeiksi, niin samalla tulis tarkisteltua kaikkien laakerien ja stefojen kunto.

Olkatapin mahdollinen välys kannattaa shimmata pois kans, vaikuttaa ajettavuuteen ja vähentää kolinaa tai poistaa sen kokonaan.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Edited by - Paavo on 22/08/2006 07:08:01
Vastaa lainaten