Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Toki sitten jos porukat paskoo omaan pesäänsä ja jatkuvaan alkaa tuomaan kisoihin totaalisen mätiä ja jarruttomia jne. kilpureita.
-sami-
|
Näinhän tässä tulee käymään jos sääntöjä lievennetään
Kyllä nyt edes kerran vuodessa pitäisi laittaa jarrut,ohjauslaitteet ja muut turvallisuuteen vaikuttavat kohdat kuntoon,vaikka pitkin hampain ja kalliisti.
Jos kontrollia ei ole porukka ei viitsi enää "keskittyä" näin epäolennaisiin kohtiin.
Kilpailupaikalla suoritettavalle katsastukselle ei voi kokonaan siirtää näitä tarkastuksia
|
Kuten Jappe kerkesi toteamaan, miksi ihmeessä nämä samat asiat kuitenkin voidaan hyväksyä rankemissa/isommissa luokissa? Ei tossa kohtaa oikeesti mm. kisakatsastajan vastuu mihinkään kasva. Tohon pakolliseen kilpa-auto katsastukseen voitaisiin mennä vasta sitten kun ihmiset on todella paskonut omaan pesäänsä. Tosin riittävällä jämäkkyydelle en välttämättä usko siihen edes mentävän.
Sitä paitsi tuollaista kilpa-auto katsastusta kun ei edes saa järjestymään konttorilla tuosta vaan. Ralli ja as. puolellakin konttoreita jotka niitä tekevät on vain kourallinen suomessa ja offrootia varten pitäisi tehdä sopimukset ja arvostelu ohjeet yms. ennen kuin niitä voitaisiin alkaa tekemään.
Eihän kisa katsastukset anna oikeutta ajella normiliikenteessä. Vain ja ainoastaan kilpailuihin liittyvää ajoa.
Jos kisakatsurilla on kykyä todeta protojen/promodien hydr.ohjaukset ja jarru systeemit (orbitrool, transbraket,kääntöjarru, 4pyörä ohjaukset,korin killistykset ja mitä niitä nyt onkaan?) turvallisiksi ja sääntöjen mukaisiksi niin miten ihmeessä hän ei osaisi tarkastaa orig. ja stanu luokkien vehkeistä samoja asioita? Yhtälailla luulisin että kisakatsuri näkee jos auto on todella turvattoman ruostunut.
imho
-sami-
Note! This message was posted anonymously!