Niin ja sen verran vielä, että ainakin mulla oli molemmissa murroksissa reilusti peräöljyä voiteena, siitä navan takaa kun otti sen jarruletkutelineen pois (2kpl 11mm kannalla olevaa lyhyttä pulttia), niin alemmasta reiästä alkoi öljy valumaan ulos. Kuskin puolen nivelessä ei ilmeisesti ole koskaan ollut vaseliinia, apparin puolen suojakumin sisäpinnassa oli jäänteitä jostain sitkeästä vaseliininkaltaisesta aineesta, ja tästä porttaalista on tullut ulos hieman tummaksi värjääntynyttä öljyä, eli varmaan sen murroksen vaseliinin kanssa on porttaalin öljy ollut tekemisissä.
Jos nivelen tilannetta haluaa tutkia, niin aukaisee ne molemmat 11mm kannalla olevat pultit. Jos alemmasta valuu tervettä öljyä ulos niin kaikki lenee kunnossa. Nivelen kotelon voinee yrittää tyhjentää laittamalla toisesta reiästä (ylemmästä) paineilmaa sisään, nestemäisen sisällön pitäis tulla ulos siitä toisesta (alemmasta) reiästä jollain tapaa, mutta sataa baara tuskin kannattaa käyttää, tai voi päästä murroksen suojakun vaihtoon pikapuoliin. ja vaikka mulla voiteluaineiden kanssa onkin sellainen terve "liian kanssa pärjää aina" periaate niin nivel on mun mielestä liian täynnä jos ylemmästä reiästäkin valuu öljyä.
Ja noista reiistä nivelee voi lisätä öljyä kätevästi ainakin sellaisella paineilmasysteemillä. Mä lorautin hieman täydennystä parinkympin peräöljytonkasta, lopputulos näkyy aika hyvin tästä
http://stiletti.wipsl.com/albums/alb...9313.sized.jpg kuvasta (lyötyy tuosta ylemmästä postauksestakin).
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."