Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 19.08.2006, 06:39
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Moi,

> siihen joku ihan perus diesel alle 2 litarsena MANUAALILLA

Pidän automaattia luotettavampana kuin kovaa askia kytkimen kanssa.
Ja sen lisäksi tomaatti on kivempi ajella. Mun mielestä siis.

> AtlasII jakiksella

Viiden minuutin googlettamisella en löytänyt yhtään syytä mix tollasesta pitäis maksaa (ainakin) pari tonnia? Vrt esim. tehdaskunnostettu LT230, eikä porttaalien kanssa tarvii ihan hirmu tiheitä välityksiä.

> lj etutukivarret

Mahtuis höyläämättä volvolaisen akseliputken "ympärille", mutta rangen jakareissa on puslien väli (kait, pitäis mitata) pienempi, eli joustais paremmin kevyen auton alla.

> hdj/GR takatuenta

Ylhäällä ja alhaalla pitkittäiset tukivarret + panhardi? Tätä ehtii pähkäillä varmaan aika paljon, mutta ehkä kuitenkin mieluummin nelilinkki tai rangelainen sovellus siitä.

> Renkaiksi riittäisi 35x16 boggerit

Miksei 39.5x18, olis hieman isommat ja leveämmät? Isommat renkaat tietty painaa vähän enemmän, mutta eroa tuskin on ihan hirveästi. Intercon veppisivuilla ei ollut painoja. Ohjaukselle pienemmät olis tietty helpommat.

> Ohjaus orbitilla

Joo ei, aiheesta saattaa olla jotain mainuttuna tulevissa säännöissäkin... kuten takaohjauksesta ja kääntöjarruistakin, kuuluvat enemmän trialiin jossa ei tarvii ajella metriäkään tietä pitkin. Täyshydraulinen vois olla kyllä ehkä jopa helpompi toteuttaa, mutta mekaaninen ohjaus on silti aika pakollinen kun siirtymiäkin pitää ajaa jopa satoja kilsoja per kisa. Pitää vaan suojata raidetanko ja ohjausvarsi senverran hyvin, etteivät mene mutkille ihan helposti.

Q78-16 TSL volvon vanteen kanssa on himpan vajaa 50kg/kpl, 35 tai 39 pokkerit lukkovanteella on tietty painavammat, arvaus 75kg/kpl, eli renkaat ja vanteet olis yhteensä 300kg. Akseleista tulee toinen mokoma, eli jousittamatonta massaa on ainakin 600kg, alustaa vois miettiä ja tehdä huolella ettei vehkeestä tule mahdoton ajettava huonolla tiellä. Mutta silti, väkisellä ainakin kolmasosa auton painosta on jousittamatonta massaa... Hmm, voi tällanen onnistua?

Jousitettua painoahan saa kyllä kätevästi lisää lyijypainoilla lisäakkujen muodossa...

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten