Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.08.2006, 09:50
iippo iippo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 379
Perusasetus

Mielenkiintoista on,

Kattelin tuola Lapland Trophyssä sitä venäläisten surullisenkuuluisaa "kuukulkijaa", siinähän
oli käytetty aikapaljon tojon tekniikkaa. Kone oli läjästä samoin laatikot. Läjän tekniikka vois
olla aika hyvä peruslähtökohta. Toi kone vain hieman mietityttää, mites on jos läjän koneesta alkaa
hakeen maksimitehoja esim turbolla katoaako kaivatut alaväännöt. Tosin alavääntojen puutettahan voidaan
kompensoida tieheillä välityksillä.
Saako läjää kuitenkaan kevennettyä tarpeeksi kevyeksi että saadaan haluttu lopputulos. Jos miettii volvon
akselien tuomaa lisäpainoa. Voiko läjästä keventää niin paljoa että saataisiin edes tilanne +-0? Mitäs
siitä vois keventää. Toi lasikuitu flippi on ehdoton. Sisustasta vois saada pois myös muutamia kymmeniä kiloja. Entä takaovet, eikös ne paina aika pirusti. Ite tekisin kaksiosaisen oven jonka yläosta pleksiä ja alaosa alumiinia. Ovi pitäisi saada helposti aukemaan molempiin suuntiin, näin voidaan "jatkaa" autoa noin metrillä. (ei tarvi ajaa niin lähelle rastia.)

Onko protossa pakko olla porttaalit? Kun kattelee esim noita lapland trophyn tuloksia. Modin voittaja haki
reilusti enemmän rasteja kuin proton voittaja. Totta on että kivikoissa ja kannikoissa lisä 10 cm akselin alla
tuo etua, mutta suossa porttaalin tuomasta painosta on vain haittaa.

Yksi hyvin rakennettu auto, jolla olis luultavasti mahdollisuus pärjätä luokasssa kuin luokassa on Laalaan
iso suzuki! Kevyt auto kantavilla renkailla ja isoilla vinsseillä. Eikö siinä ole aika optimi yhdistelmä. Ainoa miinus on kosteusherkkä bensakone.

------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits
www.psory.fi
www.4x4-magazine.com

Edited by - iippo on 18/08/2006 10:52:26
Vastaa lainaten