Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 15.08.2006, 00:24
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itte oon ollu mukana trial touhuissa aika alusta lähtien ajanu kilpaakin useammassa luokassa niin Ei voi kun ihmetellä tätä keskustelun paljoutta näistä trial säännöistä eikös ne kuitenkin ole kaikille samat? ja voimassa ainakin vuoden ja pieniä muutoksia lisätään vuosittain eli sikäli homma on ok!

Mut päälimmäinen ongelma on toi kypärä ja sen hinta ja luokitus (palamaton on muuten ihan naurettava luokitus palaa samalla tavalla kun muutkin kypärät ja naama palaa joka tapauksessa ensin ainakin avokypärissä) Omasta mielestä kaaret ja ajohaalarit on tärkeimpii varusteita kypärän jälkeen tietysti ja suurin ongelma lienee sen hinta? pitäsköhän kertalisenssi kavereille hyväksyy joku muu asiallinen kypärä niin saatas nuo kulut minimiin "kokelijoille"
Mut on tuo kypärä vuosien varella ollut monesti ihan tarpeen ja hankkinut hintansa päätä kun ei saa kaupasta uutta! Nii ja olihan tuolla huhmarin kisoissa aika paljo noita kansainvälisii kilpailijoita eikä niillä taida olla samanlaisii "palamattomii kypärii" kuin meillä? näyttivät lähinnä -50 luvun mopokypäriltä että jos joku vielä väittää että pitää olla samat säännöt kun ulkomaan kisoissa niin haistakoon p.....n.!! Ja mitä noihin kansainvälisiin sääntöihin tulee niin kuinka moni käy ulkomailla ajamassa? ehkä muutama nimekkäämpi kuljettaja.

Toinen ongelma monelle on toi "iso veli valvoo" eli AKK mutta ei se ole homman este kun asenne on oikeenlainen, jos ei olisi taustalla jotakin kattojärjestöö niin joka kisassa ois omat säännöt ja ne muuttus jatkuvasti. Eli sikäli on hyvä että on olemassa moinen instannssi, mutta sen toiminta on hieman liian jäykkää ja näin tavallisen offarin on huono vaikuttaa sääntöihin ja muutoksiin. (Yleensä ne tulee huomattua vasta uudesta sääntökirjasta).

Toisaalta on hyvä jos säännöt ei muutu joka vuosi kun tuo auton rakentelu voi kestää monta vuotta niin ei ole kiva jos vuoden uurastuksen tai kallin rengas ostoksen jälkeen huomaa että auto ei sovellu siihen luokkaan mihin on haaveillu osallistuvansa. Ja tuohon ennkko katsastukseen voisi näin nettiaika kaudella käyttää sähköpostii eli kaikkien katsastuksien päälikölle vois lähettää ennakkoon kuvia ja selityksiä rakentelusta ja se kommentoisi heti onko moinen "viritys" sallittu vai kielletty ja neuvos sitten paremman konstin tehä homma sääntöjen puitteissa. Niin ei tarviis turhaa työtä ja tulkintaa tehä ittekseen!!

Mut se on tosi asia että AKK on liian kankee orkanisaatio hoitaan näitä sääntöasioita. Yks konsti ois miten näin netti aikakaudella vois nuo säännöt saada muokattua (melkein)kaikille sopivaksi niin pidettäs netti äänestys kerran vuodessa.

Eli kaikki jotka haluu vaikuttaa sääntöihin pääsis mukaan touhuun. Ekaks pitäs olla hommaa varten omat sivut minne kerätä kaikki asiat mikä mättää ,(ne asiat voisi aika äkkiä kerätä tältäkin palstalta)?. Ja sitten kaikki vaihhtoehdot kyseiseen ongelmaan ja seuraavaksi äänestys vaihtoehtojen pohjalta ja kaikille halukkaille omat tunnukset ja rekisteröityminen pakolliseksi. Yleiset asiat (kuten turvavarusteet) kaikille äänestysvalta ja yks käyttäjä vois äänestää vain yhden ns. oman luokan asioista. Rastiruutuun periaatteella käytäs sitten säännöt läpi. Enemmistö äänet sitten ratkasis miten homma menne ja sillon säännöt ois ainakin enemmistölle sopivat mutta kuten pauli aiemmin sano niin aina joku kentällä nurisee eikä homma koskaan miellytä kaikkia! Ja jatkon kannalta ois hyvä jos nuo suunnistus ja trial säännöt ois jotenkin yhteisii (ainakin rengaskoot) niin voisi olla harrastelijoiden helpompi sillon tällön osallistuu johonkin kisaan.

Valvoja vetäjä pitäs tälle nettiäänestys hommalle olla ja Jare voisi siihen olla sopivin tai sitten koko lajiryhmä+AKK ?!?

Ja mitä kisojen järjestämiseen tulee niin ne on tehty liian "byroraattisiks" on tuomariston päälliköö ja jaksotuomarin päälikköö turvapäälikköö katsastuspäälikköö eiköhän ´moiseen hommaan riittäs ihan yks piäjohtaja ja loput hoitaa oman hommasa itekseen tai ryhmässä parhaalla tavalla ja ennakkoon sovitulla tavalla. Nykysin kun ei tuota talkoo voimoo saa ihan helposti liikkeelle (kun pitäs kaikille olla vielä joku lisennssi viranhoitoon=monta iltaa koulutuksessa). Ja kisoja pitäs saada vähä muuannekin kun turun ja etelän seutuun. Se on tietysti järjestäjistä kiinni mutta jos niitä ois hieman pohjosemmassa tai keski suomessa niin ois aika paljo enempi osanottajii. Tuo kisamatkan pituus on monelle suuri este 500 km on liian pitkä matka joillekin.

Siinäpä oli oman hatun tyhjennys tähän soppaan ja nyybinä tietysti!!!!!!!!!!!!!!!!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten