Mitenkäs olis tuommoinen LN65 -mallinen Hiluxi lähtökohdaksi?
Siihen sopivan kokoinen kone+tomaattilaatikko+ainakin pikkupuoleltaan välitetty jakis. Keulasta ylimääräistä peltiä pois, joka korvattais sopivalla määrällä sopivan vahvaa ja kevyttä putkea. Keulan peltiosat kokonaan veke ja jonkinlaiset katteet, tai sitten sopiva lasikuituflippi. Ohjaamoon hitsattais puoli metriä lisää tilaa sisällä säilytettäville romppeille ja taakse pienoinen kaatokaarellinen putkilava, johon pari vedenpitävää säilytyslootaa. Turvakaaret joko auton sisälle, tai vaihtoehtoisesti lavan kaareen naitettuna ulkopuolisiksi. Jousitus napattais Rangesta siten, että takajousitus liki sellaisenaan, mutta etujousitus joko Rangen tukivarsilla tai vaihtoehtoisesti 4Runnerin takatukivarsista. Akseleiksi luonnollisesti Volvolaiset ja renkaiksi jotain hulluuden ja päättömän väliltä. Vinssejä siten, että taakse iso sähkökela ja eteen hydraulinen.
Näillä eväillä ei autosta aivan kammokevyt luonnollisestikaan tulisi, mutta esimerkiksi kuituovilla, pleksilaseilla ja kaiken turhan poisheittämisellä varmasti päästäisiin kohtalaisen kevyeen konstruktioon.
Itselleni esteeksi moisen rakentamiseksi tulee, vaikka mielenkiintoa olisikin ja piirustuksiakin on väsätty, se tosiasia, että tuota vehjettä ei sais kilpiin kuin unissaan Venäjällä.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com