Jotain hajaheittoja:
Lainaus:
quote:vaikka td-viitosessa olis jonkinverran elektroniikkaakin niin tuskin enempää kuin ruiskun ohjauksessa.
|
On siinä enemmän. Moottorin ECU:n lisäksi kasa antureita ja johtoa ympäri konetta (kammenkulma, polttoaineen lämpötila, pumppusuuttimet ja niiden johtosarja, automaatin ECU).
Lainaus:
quote:Käykö td5 saman lootan eteen kuin 3.5/3.9/isommat rover-kasit?
|
Ei suoraan. Kaavelin pulttijako ja silmälaakeri ovat erilaiset.
Lainaus:
quote:Onko td200/300 niin paljon yksinkertaisemmat että ne hakkaa tuon td5:n mennnentullen?
|
ON!
Tehossa ja väännössä jäädään vähän jälkeen, mutta koneet (varsinkin 200Tdi) ovat yksinkertaisia ja kestäviä. Virittää voi jonnekin 130 hp saakka. Eivät taaskaan pulttaa V8:n laatikoihin suoraan. Kaaveli löytyy 300Tdi:n ja ZF:n väliin.
Lainaus:
quote:Taakse tarpeeksi akkuja ja molempiin päihin isot sähkövinssit?
|
Noissa suunnistuskisoissa taitaa vinssamista olla riittävästi ja siksi voisi harkita hydraulistakin vinssiä. Pumppu voisi olla koneen hihnalla käyttämä tai PTO:hon kytketty. Tosin sähkövinssin etu on riippumattomuus moottorin käymisestä (ainakin hetkeksi).
T, Antti