Moi,
> Jos kone käy hyvin, niin ajoitus on ainakin lähellä oikeaa.
Mulla oli sytkä +4 astetta, kun piti olla -6, mutta korjaus ei
vaikuttanut käyntiin paljon mitään, eli sinnepäin riittää hyvin.
Voisko vika olla AFM ja/tai ECU liittimissä? Siis piuhapuolella?
Kun auto ei käy tai käy huonosti, niin onko rikkaalla vai laihalla?
Jos rikkalla, niin auttaako rikastussuuttimen irtikytkentä?
Mulla oli 3.9 efissä pitkään käyntihäiriö, joka paheni ajoittain,
ja osoittautui AFM-liittimen kosketushäröksi. Pientä taivuttelua
ja wd-40 tms. ja hyvin on toiminut, soppaa kuluu nykyään jopa
huolestuttavan vähän, 20l/100km reilun kolmen tonnin kärryn kans.
Jos vika silti tuntuis olevan itse ecussa, niin lämmittele vielä
kerran kaikki tinaukset, ja lisää tinaa hieman ohuesta langasta.
Sellaset suurennuslasi-lasit ovat jonkinverran avuksi, ja tietty
sellanen pienikärkinen kunnon kolvi on hyvä kans.
Tuleeko vika päällä kaasuläpän asentoanturilta oikeanlaiset arvot?
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|