Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 11.08.2006, 22:09
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Topikin aloituksesta:

> Vika todettu sähköpuolelle. Tulpissa ei elämään koneen olessa lämmin.

Miten todettu, ja onko *ihan* varma? Miksi sitten vaihdat ecua, joka ohjaa
polttoaineen syöttöä, mutta sytkän kanssa sillä ei juuri ole tekemistä?

JOS vika on sytkässä, niin maalais/kaupunkilaisjärjellä vertailisin
puolalle tulevat sähköt kun auto käy ja ei käy, jos on samat (ja vika
siis on sytkässä) niin ongelma on puolan ohjauksessa (jakaja tai se
vahvistin moduli?) tai kipinälinjassa (puolalta jakajalle, pyörijä,
jakajan kansi; yksittäiset tulpanjohdot tai tulpat eivät liene vika).

Oskilloskoopista vois olla apua esim. startatessa, tiirailee sillä miten
puolan navoille tulevat sähköt toimivat, yleismittarilla näkee yleensä
vain aikakeskiarvon, mutta oskilloskoopilla näkee jännitteen ajan funktiona.

Luulis että jossain normi autosähkökorjaamossa osataan paiakllistaa
sytkävika aika nopeesti, jos vian siis saa päälle helposti.

Itse vaihtaisin varulta kans sen lämpöanturin, ja sitten varmistelisin että
se alipainekytkin tai fuel cut off rele koneen kuskinpuolella ei sekoa lämmöstä,
mutta jos vika ei kerta ole bensapuolella niin sitten nämä ovat turhia hommia.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten