Ylikuormahan sen sulakkeen polttaa, siis liian suuri virta. Jos laturi on kunnossa, voi autossa olla joku akut tyhjentänyt sähkölaite (tai peräti oikosulku) päällä, joka vie niin paljon virtaa, että laturi ylikuormittuu ja hetken ylikuormaa vastaan painittuaan sulake kypsyy.
Oliko se muuten 24V laturi? Minkälainen laturi, joku halpa perusmalli vai joku hieno avaruustekniikkaa oleva latausta valvova malli?
Mittasitko sen 21V siitä laturista irrallaan, vai akunnapoihin kytkettynä?
Jos 24V laturi ei pysty ilman kuormaa (akkukaapelit irti) antamaan kuin 21V, on siinä joku vika. Kyllä siitä pitäisi ilman kuormaa olla selvästi päälle 24V, jos on 24V laturi. Jos se on 12V laturi, on 21V ilman kuormaa OK ja silloin sillä pitääkin ladata 12V akku kerrallaan.
Jos mittasit sen 21V akunnavoista (kahden akun yli), kun laturi oli kiinni, on toinen tai molemmat akut varmaan ihan tyhjät. Jos taas mittasit sen 21V yhden akun navoista, on se akku ihan sökö.
Jos irrotat ne akut sähköisesti autosta, lataat ne yksi kerrallaan ja jätät ne sähköisesti irralleen, pysyykö niissä latinki seuraavan vuorokauden? Jos lataus pysyy irrallisissa akuissa, mutta akut tyhjenevät heti kohta kun kytket ne taas autoon, on jossakin auton sähköpuolella vika, joka purkaa ne akut.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|