Tähän vastaaminen on kun sohisi ampparipesää, luulen.
Mutta olihan vaan Talmassa ihan perkaleesti autoja harrastekisassa. Ei meinannu kaikki ehtiä ajamaan kun oli niin kovin ruuhkaa jollain pätkillä.
Raisoon piti lähteä harrastekisa ajamaan, mutta sain liian myöhään "tarvittavat osat kasaan". Siellähän ei sitten montaa autoa harrasteessa ollutkaan? Ainakin, mitä kattelin kuvista jälkeenpäin, niin olisiko ollut edes reilua kisata noin pienipyörisiä vastaan? En tiedä, saattoi siellä olla koviakin autoja, mutta en niitä vaan missään nähnyt. Tämä ei ole arvostelua luokalle, vaan omaa henkilökohtaista pohdintaa.
Sehän on aivan selvä, että jos harrasteluokka olisi AKK:n alaisuudessa, olisi vaatimuksetkin taas aivan erilaiset. Kaikki on kuulleet varmaan vitutukseen asti Euro-trialin ulkomaalaisten rhs-putki "kaarista" ja muista virityksistä. Ja meillä on jo safariautoissakin AKK-sääntömääräiset kaaret. En usko, että nuo vaatimukset nyt oikeasti on rahallinen este, enemmänkin "emmää sellasia jaksa" -tyyppinen este.
Henkilökohtaisesti minua ei haittaa yhtään ajaa tyhjille katsomoille, tietty sponsoreita(jos sellaisia olisi) voisi tuokin asia kiinnostaa.
Silläkään ei oikeastaan olisi mitään merkitystä minulle, että ajetaanko kisoja AKK:n alaisuudessa vai ei. Ei luultavasti vaikuttaisi auton kulkuun millään tavalla.
www.alanmiehet.com #1