Näytä yksittäinen viesti
  #23  
Vanha 02.08.2006, 20:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Tehokkain Valmet/SisuDiesel 420DWI moottori on välijäähdytetty palopumpun kone, 185hv. Rajuin 411DSJ on 150hv. Että kyllä nuo ahtimet ainakin puoleentoista sataan heppaan riittää.

Yhdellä työkaverilla oli joskus GMC Jimmy (blatseri) 411DS-koneella. Ruiskupumppu, bossin rivi, oli säädetty 200hv teholle. Vähän joutui ottamaan takasinpäin säädöissä, pikkusen kun painoi kaasua niin tuli kaikki peliin. Kyseinen katiska kulki 160km/h 33" pyörillä, sitten loppui välitykset. Autossa oli jeepin kova laatikko. Siis käsi valintainen. Jeepin maahantuoja (aro-auto...?) laittoi valmetin koneita wagoonereinen 70-luvulla. Auto oli kauhea traktori ja keulapainoinen. Vääntöä ahtamattomassa pannussa oli, tehoa ei. Jotain 80hv. Koneen ja laatikon välillä oli linnavuoressa suunniteltu alumiinisovite. Samaa tekniikka oli sen kaverin gemsussa. Sittemmin GMC joutui kolariin ja tekniikka meni blazeriin. Toisella työ-toverilla oli rajusti viritetty valmetti-jeeppi. Dana-perä antautui kun laittoi takavedolla mudterrainin savuamaan ja heitti kakkosta pesään. Etuvedolla pääsi kotiin. Turbo-diesel antaa tuota vääntöä. Siinä jeepissä oli ehkä jotain 600-800Nm luokkaa kierroksilla 1500.

Halutaan ostaa 4x4 mönkijä
Vastaa lainaten