Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 02.08.2006, 11:27
MrShit:n Avatar
MrShit MrShit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 134
Perusasetus

Mulla on kanssa tuo 410:n moottorin vaihtoprojekti pian valmis eli Samurain (-97) G13B 1.3 ruiskukone ja Samurain (-92) laatikko. Mikunin ruisku tosin vaihtui Bosch:n Mono-Motronic:n. Sytytys on kanssa Bosch:n puolalla ja kipinävahvarilla. Ohjauksesta vastaa Megasquirt. Täällä jotain turinaa:

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=17869

Kone käy ja kukkuu, mutta jäähdytyksen kanssa vielä ongelmia. Eli tuli laitettua Golf3:n jäähdytin Volvon paisarilla. Pitää kokeilla tänään vielä pienellä takaiskuventiilillä että ilma ei lähtis enää kiertoon.

Laitan illalla vähän kuvia valmiista paketista.

Lisäkysymys liittyen tekniikanvaihtoon eli kun joskus kysyin sopiiko samurain välikardaani 410:n jakikseen niin annettin ymmärtää että ei, mutta riittää että poraa vaan uuden jaon laippaan. Mulla oli jakiksen laippa paljon pienempi eli mitään saumaa porata jakoa ja myös keskitys oli eri kokoinen. Sorvasin alumiinista sovitelaipan, jolla sain kardaanin sopimaan. Onko mulla edes 410:n jakis kiinni, kun autossa on merkkivalo nelivedolle, mutta jakiksessa ei ole kytkintä sille? Lisäksi takapuolella on erillinen ulostulolaippa takakardaanin yläpuolella?! Vai onko vaan vanhempaa mallia?!

Vastaa lainaten