Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 30.07.2006, 23:19
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Itsellä siihen edes menneeseen Jeepin Wagoneeriin tein sen SOA:n.

En kääntänyt kulmia ollenkaan.
Jeepissähän on tupla nivel jakiksessa, joten laitoin sellaisen myös akselin päähän. Sitten itse kardaani on traktorin ulosotto kardaanin liukua.
Sitä saa hyvin varustelluista traktori liikkeistä metri tavarana, esim. Sponsored by: Aliranta, Koneosapalvelu OY, Vilppula.

Tuo tuplanivel ei silti taivu määrättyä enempää, joten kun siitä runko osasta rälläköi tavaraa pois, niin rupeaa kulma isonemaan. Sitten seinä on ohut ja särkyy, joten ulkokehälle, ympärille pyöräytetään lattarauta pannaksi ja hitsataan kiinni. Kyllä rupesi kestämään, mutta hivenen kolisikin. Oli se keski molli väljä molemmissa tupla nivelissä.

Sitten vielä. kun jouset eivät ole symmetrisesti. Keski naula on noin 3-4 cm lähempänä rungon pään kiinnitystä, norran keskeltä mitattuna.
Käänsi jousen ympäri, jolloin naula on lähempänä riipukkeen pään kiinnikettä, jolloin akseliväli piseni hurjat 6-8 cm ja kardaanin kulma hivenen loiveni.

Mutta eipä löydy auto enään minun pihasta, joten ei tarvitse murehtia kestävyydestä.

Vastaa lainaten