Et ole ollenkaan hakoteillä, kyllä ne mogin akselit on tosiaan aika kova sana.
Hintoja on hieman vaikea määritellä, sehän määräytyy myyjän/ostajan keskinäisellä sopimuksella, mutta jos tonnilla saat akselit, niin se on melkein edullista, jos taas pitää 3k€ maksaa, niin se ei ole edullista.
Eroavaisuuksia löytyy aika paljonkin, mm. akseleiden kokonaisvälityksiä on 5.3-8.8, leveyseroja myös löytyy, kapeimmat on suunnilleen 140cm. Samoin rakenteellisia eroja niistä löytyy, on ns. peltikuorisia ja valukuorisia ja niiden osat eivät ole keskenään sekoitettavia.
Voimansiirrosta sen verran, että kyllähän ne laatikot on ihan käyttökelpoista tavaraa, mutta aika painavia vaan ovat.
Akseleissahan ei ole sellaisia yleisesti kierrejousitetuissa käytettyjä tukivarsia, vaan mogin akselit on tuettu perämurikasta lähtevällä kardaanin ympärillä olevalla putkella, joka on kiinni jakolaatikossa ns. kääntökuulalla, myös tämä on erittäin painava rakenne.
Mogin runko on kyllä käyttökelpoinen, mutta mutta, taas tulee se sama sana ku aiemminkin, PAINAVA. Helpoimmalla kyllä pääsee, jos käyttää mogin rungon ja alustan suunnilleen sellaisenaan, tietysti pientä muokkausta voi/täytyy harrastaa.
Tosi vaikea yrittää selittää näitä asioita, helpompi olis jos pääset johonkin näkemään omin silmin ja joku asiaa ymmärtävä olis mukana.
|