Viestiketju: HJ:n rungon hitsaus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.07.2006, 11:24
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Joo. Ei muuta ku puikko palamaan vaan. Itse taannoin kysyin inssiltä, mitä mieltä rungon korjauksesta, niin se sanoi, jotta: "Korjataanhan niitä kuorma-autojenkin runkoja, eli anna palaa vaan, mutta tee kerralla kunnolla". Mielestäni tuohon lausahdukseen on koottu kaikki se järki ja äly, mitä korjauksien suhteen kannattaa käyttää.

Meillä on korjattu jo aika monen J6 ja J4 sarjalaisen runkoa. Osaa jopa isolla kädellä ja voin sanoa, että kun sen viitsii tehdä kunnolla, peittoaa työn jälki melko monen "runkokorjaajan" tuotokset. Yksikin, jota alettiin korjaamaan, oli käynyt "runkokorjaajalla" ja siitä oli oikein kuittikin esittää... Ei hyvä helevetti sentään, mitä räpellystä se loppujen lopuksi oli. Millisellä pellillä peitellään runkorepeämiä!! Ei se sitten ole ihmekään, että parin vuoden päästä meinaa katastrofi iskeä.

Vaan jos vetelet runkoa poikki ja naitat uutta palkkia, niin sommittele sinne jonkinmoiset lisävahvikkeet. Näin itse ainakin olen tehnyt. Eipähän saumaa tai sauman viereistä lämmähtänyttä rautaa vituta niin paljon rankemmassakaan käsittelyssä. Ja naamioimaan ei kannata alkaa mitään. Tekee vaan kerralla kunnolla ja sillä siisti. Olenpa joskus nähnyt runkoa pakkeloitavankin korjausten jälkeen, jottei inssi huomais!!!! Huhhuh.

Mielipide oli oma.

Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com
Vastaa lainaten